img_3















Hans in vogelvlucht

Bescheiden durf ik mezelf als een dynamisch, energiek en creatief mens te beschouwen. Een open en eerlijk mens, dat gelooft in de medemens. Een echte ideeëngenerator en een verbinder met een haarfijn gevoel voor wat uw team of organisatie nodig heeft. Dat heeft geleid tot een prachtig en boeiend netwerk om mij heen met inspirerende samenwerkingspartners en vele trouwe klanten.

Ik ben in het Zuid-Hollandse Gorinchem geboren. Vanaf 1993 trek ik met een diploma van de Hogeschool voor Tourism en Leisure de wijde wereld in. Na een aantal jaren groepsreizen organiseren, maak ik de "hopp" naar communicatie en creativiteit. Eerst een paar jaar bij een industrieel reclamebureau en sinds 2000 voor mezelf. Begonnen met een focus op copywriting en strategische communicatie-concepten. Later kwam daar ook het faciliteren van creativiteits- en innovatieprocessen bij.

De "Hopp" naar Noorwegen

In maart 2004 kwam de tweede grote "Hopp". Namelijk de sprong naar Noorwegen, waar ik diverse jaren aan Noorse toeristische ontwikkelingsconcepten werk. Waaronder aan de oprichting van landelijk ecologisch toerismenetwerk (ECEAT Noorwegen) en aan regiomarketingconcepten in samenwerking met Placement Utvikling en de provincie Møre & Romsdal. Het zijn ook de jaren waarin ik het Noors-Nederlandse boekje Typisch Nedernoors schrijf (zie boeken).

Hopp! Kreativ

Het huidige Hopp! Kreativ is het resultaat van al deze sprongen. Waarbij ik zelf de motor ben in een groot netwerk van creatieve geesten, facilitators, filmmakers, motivators, et cetera. Mijn eigen creativiteit voed ik nog jaarlijks via diverse internationale creativiteits- en innovatieconferenties, waar ook ter wereld. Waaronder Crea Italy en Mindcamp Canada. Maar ook via diverse bijscholingscursussen van het Centrum voor de Ontwikkeling van het Creatief Denken (COCD). Daarnaast vind ik mijn inspiratie ook tussen de Noorse bergen en fjorden, waar ik met grote regelmaat te vinden ben.

r-Hans-den-Dikken

“Als facilitator en copywriter kun je alleen succesvol zijn als je de kern van het verhaal kunt blootleggen. Pas daarna mag creativiteit helemaal los gaan”