Projectcommunicatie

Wat is projectcommunicatie?

Met regelmaat wordt Hopp ingezet om projectcommunicatie te verzorgen. Dit doe ik veelal op tijdelijke basis bij bedrijven, (onderwijs)instellingen, gemeenten en reclamebureaus. Vaak direct gelieerd aan communicatie, teambuilding of community vorming.

De combinatie van creatief denken met ervaring op het gebied van strategische communicatie en SEO copywriting komt bij projectcommunicatie uitstekend van pas.

Hopp! Kreativ ondersteunt projecten met ondermeer de volgende taken

- Opzetten strategisch communicatieplan (incluisef Social Media Strategie)
- Samenwerkingen versterken met interne en externe betrokkenen
- Draagvlakverbetering door community buillding
- Samenwerkingen aangaan of onderhouden met gelieerde communicatiebureaus in verband met vormgeving
- PR-diensten, zoals persberichten opstellen en perscontacten onderhouden
- Social Media beleid uitvoeren en uitbreiden
- Brainstormsessies initiëren en begeleiden

Voorbeelden van Projectcommunicatie
Projecten die Hopp! Kreativ sinds 2005 heeft geïnitieerd of begeleid zijn:

  • Nieuwe toerismeontwikkeling in Rauma Kommune (Norway). Van 2004 t/m 2008.
  • Opzetten van een student-gestuurd diversiteitsbeleid, inclusief community platform, op de Faculteit Natuur en Techniek van de Hogeschool Utrecht. Dit project liep van 2009 tot 2012.
  • Van scratch af aan opzetten van een Alumnibureau (oud-leerlingen-netwerk) voor de Faculteit Natuur en Techniek van de Hogeschool Utrecht. Dit opstartproject liep twee jaar, van begin 2010 tot eind 2011.
  • Vanaf oktober 2012 tot en met maart 2013, vervanging accountmanager bij Bureau Idé in verband met zwangerschapsverlof.
  • Projectmanagement t.b.v. Bandall m.b.t. opzetten en begeiden van Website, intranet en contentmangement (2013 tot heden)

Verschillende aanbevelingen met betrekking tot deze projecten treft u op de linkedin pagina van Hans den Dikken

terug naar de homepage