img_3















Creativiteitstraining

De Hopp trainingen en werkmethodes hebben een paar elementen gemeen. Ze zijn resultaatgericht en vol energie en dynamiek. Gericht op: Creative Problem Solving (CPS), visievorming, teambuilding, community vorming, strategische communicatie, persoonlijke ontwikkeling, positionering en motivatie.

Het karakter van de training betreft altijd een combinatie van theorie, praktijk (doen) en een terugkoppelingsmoment met betrekking tot de opgedane ervaringen. Hopp maakt daarbij gebruik van vaak onconventionele, creatieve werkmethodes die uitnodigen om uit de comfortzone te stappen. Bovendien zet Hopp, waar mogelijk, zoveel mogelijk niet-alledaagse trainingslocaties in.

Uit de praktijk blijkt dat juist daar de beste resultaten worden geboekt. Denk aan de grachten in Amsterdam (grachtjutten), een fort, een klipper op het IJsselmeer. Of ja, zelfs de Noorse fjorden behoren tot de mogelijkheden (leren van natuur, klimaat en Noren). Elke training eindigt standaard met een terugblik op de dag en heldere afspraken voor de toekomst. Dit doet Hopp aan de hand van de eenvoudige, maar uiterst beklijvende "What? So What? Now What?" structuur.

Motivatietraining

Creativiteit en motivatie zijn nauw met elkaar verbonden. Aan de hand van theorie en praktijk (doen!) maakt Hopp medewerkers en teams bewust van de kracht van intrinsiek gemotiveerd zijn. Uitgaande van innerlijke drijfveren en persoonlijke ambities en doelen. Maar ook door dwarsliggende overtuigingen hierbij om te buigen naar mogelijkheden. Om extra dynamiek aan deze training mee te geven werkt Hopp met diverse onconventionele technieken, waaronder een samenwerking met een rugby coach.

Creative Problem Solving (brainstorming)

Aan de hand van diverse creativiteitstechnieken loodst Hopp teams en organisaties door het creativiteits- en innovatieproces heen. Gericht op het oplossen van mogelijke uitdagingen of conflicten. Of om aan de hand van gestructureerde denktechnieken tot innovatie, teambuilding of visievorming te komen. Omdat hier zowel een idee-genererende fase in zit (divergentiefase), als ook een selectiefase (convergentiefase), adviseren we om minstens vier dagdelen (twee dagen) voor deze sessie uit te trekken, zodat we tot optimale eindresultaten kunnen komen.   

r-rugby

Jos Lutz in actie tijdens een motivatietraining. Motivatie en creativiteit zijn nauw met elkaar verbonden. Al met een halve dag zijn er grenzen verlegd, topteams gesmeed en weet u alles over beïnvloeden en beïnvloed worden (zie ook The Big Creative Six op de homepage).